Beitrag in einem Sammelband
Das wissenschaftliche Selbstverständnis des Sachunterrichts in Geschichte und Gegenwart



Details zur Publikation
Autor(inn)en:
Schomaker, C.; Tänzer, S.; Grittner, F.
Herausgeber:
Fischer, Hans-Joachim; Giest, Hartmut; Michalik, Kerstin
Verlag:
Klinkhardt
Verlagsort / Veröffentlichungsort:
Bad Heilbrunn
Veröffentlichungsstatus:
Im Druck / online vorab veröffentlicht
Buchtitel:
Bildung im und durch Sachunterricht

Zusammenfassung, Abstract
30 years after establishing a professorship for didactics of science and social studies in primary schools in the former Federal Republic of Germany, it is nowadays existing at universities nationwide. Nevertheless, the self-concept of that discipline, with a view to the object of research, is wildly discussed. As a reason, the following paper presents a research project, that deals with the reconstruction of a self-concept of the scientific discipline.


Autor(inn)en / Herausgeber(innen)

Zuletzt aktualisiert 2020-26-02 um 10:43