Teaching English (as a Foreign Language)
Publications
2012 | |
2010 | |
2008 | Finkbeiner, C., Knierim, M., 2008. Aufgabenorientiertes Lernen im Fremdsprachenunterricht: Beispiele zur Förderung kognitiver, metakognitiver und sozioaffektiver Lernprozesse, in: Thonhauser, J. (Hrsg.), Aufgaben als Katalysatoren von Lernprozessen. Waxmann, Münster, S. 149–167. |
2007 | |
2006 | |
2006 | |
2006 | Finkbeiner, C., 2006. Constructing third space. The principles of reciprocity and cooperation, in: Schmidt, P.R., Finkbeiner, C. (Hrsg.), The ABC’s of Cultural Understanding and Communication: National and International Adaptations. Information Age Publishing, Greenwich, CT, S. 19–42. |
2004 | |
2003 | Finkbeiner, C., 2003. What teachers think about how students read, in: Di Biase, B. (Hrsg.), Developing a second language. Acquisition, processing and pedagogy issues in Arabic, Chinese, English, Italian, Japanese and Swedish. Language Australia & authors, Australia, S. 73–93. |
2002 | |
Projects
01/2010 - 10/2010 | |
10/2009 - 09/2012 | |
09/2009 - 09/2011 | |
09/2009 - 09/2011 | |
04/2007 - 03/2008 | |
09/2005 - 02/2006 | |
04/2005 - 03/2007 | |
05/2002 - 04/2005 | |
10/2001 - 12/2004 | |
08/2001 - 08/2004 | |