Prof. Dr. Andreas Eichler
Memberships and non-academic activities
since 03/2017 | Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 1. Vorsitzender
|
since 02/2017 | European Society for Research in Mathematics Education Mitglied im Board
|
| Deutsche Mathematikervereinigung Mitglied
|
| International Association for Statistics Education Mitglied
|
| Verein zur Förderung des MINT-Unterrichts (MNU) Mitglied
|
Projects as Principal Investigator
06/2020 - 11/2022 | |
04/2019 - 03/2022 | |
01/2019 - 12/2023 | |
01/2019 - 01/2022 | |
01/2016 - 12/2018 | |
07/2015 - 12/2018 | |
01/2010 - 12/2019 | |
Publications
2018 | Eichler, A., Gradwohl, J., Hahn, T., Isaev, V., 2018. Fehlkonzepte beim Lösen prozeduraler Analysisaufgaben, in: Bender, P., Wassong, T. (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. WTM, Münster, S. 489–492. https://doi.org/10.17877/DE290R-19311 |
2018 | Isaev, V., Eichler, A., 2018. „Lehramts-Aufgaben“ in mathematischen Fachveranstaltungen als situiertes Lernen an der Hochschule, in: Meier, M., Ziepprecht, K., Mayer, J. (Hrsg.), Lehrerausbildung in vernetzten Lernumgebungen. Waxmann, Münster, New York, S. 121–132. |
2018 | Gradwohl, J., Eichler, A., 2018. Predictors of performance in engineering mathematics, in: Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Goodchild, S., Hogstad, N.M. (Hrsg.), Proceedings of INDRUM 2018. https://hal. archives-ouvertes. fr/hal-01849947, Kristiansand, Norway, S. online. |
2018 | Erens, R., Eichler, A., 2018. Role of Technology in Calculus Teaching: Beliefs of Novice Secondary Teachers, in: Rott, Benjamin, Törner, G., Peters-Dasdemir, J., Möller, A., Safrudiannur (Hrsg.), Views and Beliefs in Mathematics Education. Springer International Publishing, Wiesbaden, S. 221–231. https://doi.org/10.1007/978-3-030-01273-1_20 |
2018 | Böcherer-Linder, K., Eichler, A., Vogel, M., 2018. Visualizing Statistical Information With Unit Squares, in: Sorto, A.M., White, A., Guyot, L. (Hrsg.), Looking back, looking forward. Proceedings of the 10th International Conference On Teaching Statistics. IASE, Kyoto, S. 1–6. |